دیابت (قند خون)

تاریخ ارسال:ش, 01/04/1397 - 22:46
دیابت
استاد ضیایی

دیابت به دو نوع دیابت بی مزه و دیابت با مزه تقسیم می شود.
از نظر تخصصی غدد تا کنون نوزده نوع دیابت شناسایی شده است که دیابت خشک یکی از آنها است که در آن دفعات ادرار زیاد است و بدن مخصوصا دست و پا در آن همیشه سرد است و دهان همواره بوی بد می دهد.
فقط دو نوع دیابت مربوط به پانکراس (لوز المعده) است که دیابت نوع یک و دو است.
دیابت بی مزه که دیابت نوع یک است باید دانست که از غده ی هیپوفیز در مغز هورمونی به نام آنتی دیورتیک منتشر می شود که بر روی کلیه ها اثر نموده موجب کاهش دفع آب از طریق کلیه ها می شود.
حال اگر بر اثر صدمات مغزی در هیپوفیز اختلال ایجاد شود ترشح این هورمون کاهش یافته و دفع آب در کلیه ها افزایش می یابد و این موجب افزایش ادرار می شود که عوارضی به همراه دارد و یکی از آنها بیماری عطش است که همان تشنگی بیش از حد می باشد.
تنها وجه مشترک بین دیابت نوع یک و دو همین افزایش ادرار و تشنگی بیش از حد است.
در درمان تکرر ادرار و درمان ریزش بی اختیاری آن جوشانده ی پوست قهوه ای رنگ سخت چوبی گردو به مدت چند روز هر روز یک استکان مفید است.
برای درمان دیابت بی مزه می توان از طریق اسپره های مخصوص که از طریق بینی استنشاق می شود اقدام کرد. اگر دیابت به سبب تومور در غده ی هیپوفیز مغز باشد از طریق جراحی یا رادیو گرافی می توان آن را معالجه کرد.
در پزشکی گیاهی با تجویز گل استخودوس هر روز یک قاشق چایخوری در نصف استکان آب جوش ولرم می توان آن را معالجه نمود البته غذا ها و اسانس های شیمیایی و همچنین فست فودها را باید ترک کرد.
-------------------
منبع: ارتباط شیعی

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

قابل توجه کاربران عزیز! با اعلام وزارت ارتباطات هزینه های دانلود در کلیه سایتهای ضیاءالصالحین نیم بهاء محسوب می شوند.