علائم اسیدی شدن بدن و راه خنثی کردن آن

تاریخ ارسال:ي, 11/29/1396 - 01:44
علائم اسیدی شدن بدن و راه خنثی کردن آن

شاید تنها علت زمینه ای تمام بیماری ها ، اسیدیته بالای بدن است . به خوبی می دانیم که تولید انرژی در بدن ، با تجزیه مواد غذایی و تولید مواد زائد اسیدی همراه است . هر زمان این مواد زائد اسیدی بیش از حد در بدن جمع شوند برای بدن ما سمی بوده و باعث بروز عوارض مختلفی شده که موجب اسیدی شدن بدنمان می شوند .

اسیدی شدن بدن چیست و چگونه ایجاد می شود؟

اسیدی شدن بدن وقتی است که اسیدیته بدن بالا می رود و محیطی برای بیماریها ، باکتری ها و رشد مخمرها ایجاد می شود . اگر بدن شرایط قلیایی مناسب خود را حفظ کند ، کمتر به التهاب مزمن که عامل بخش عمده ای از بیماری هاست دچار می شود . وقتی بدن حالت اسیدی پیدا می کند ، مواد معدنی را از اندام های مهم و استخوان ها می گیرد تا حالت اسیدی را خنثی کرده و آن را از بدن دفع کند . در نتیجه ، منابع معدنی بدن مثل کلسیم ، سدیم ، پتاسیم و منیزیم گاهی تا حد خطرناکی کاهش می یابد . این شرایط ، صدماتی را به بدن وارد می کند که اغلب ، سالها ناشناخته می ماند و در نهایت به سطوح نامناسبی رسیده و به اسیدوز یا به عبارت بهتر به کم شدن PH خون و بافت ها منجر می شود و حتی بتدریج زمینه ی بروز پوکی استخوان را ایجاد می کند .

ارتباط اسیدی شدن بدن با پوکی استخوان چیست ؟

در استخوان هایی که از مواد معدنی ارزشمندی مثل کلسیم ، سدیم ، منیزیم و پتاسیم خالی شده اند ما شاهد پوکی استخوان هستیم . بسیاری از افراد ، به میزان زیادی مواد غذایی که اسید تولید می کنند مثل حبوبات ، محصولات لبنی ، سویا ، شکر تصفیه شده و گوشت مصرف می کنند .
قهوه ، غذاهای فراوری شده ، جایگزین شکر و روغن های خوراکی تراریخته نیز از موادی هستند که بر اسیدیته بدن می افزایند . سوخت و ساز بدن هم مدام مواد زائد اسیدی تولید میکند که باید به گونه ای خنثی و دفع شوند . نکته : برای خنثی کردن عوامل اسیدی شدن بدن ، ما باید مواد قلیاییبیشتری مصرف کنیم .

برخی مشکلات سلامت که از اسیدوز خفیف ناشی می شوند عبارتند از :

افزایش مخاط ، سرفه مزمن ، درد قفسه سینه ، خستگی مزمن ، مشکلات سینوسی ، پوکی استخوان ، مشکلات مغز و اعصاب مانند آلزایمر ، پارکینسون و زوال عقل ، کاهش وضوح ذهنی ، مشکلات قلب و عروق ناشی از پلاک های اسیدی ، افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی ، عفونت مثانه و کلیه ، نقص سیستم ایمنی ، انواع مشکلات پوستی مانند اگزما و جوش ، مشکلات معده مثل نفخ ، سوء هاضمه ، رفلاکس و گاز بیش از حد ، افزایش وزن و چاقی ، عفونت های مخمری ، دیابت ، آلرژی ، سیاتیک و سفتی گردن ، لثه های حساس ، درد مفاصل و عضلات .

چگونه شرایط قلیایی بدن را بهبود بخشیم ؟

با ایجاد برخی تغییرات کوچک در رژیم غذایی و سبک زندگی می توانیم اسیدیته بدن را پایین بیاوریم و از اسیدی شدن بدن جلوگیری کنیم :

  • PH خونتان را به طور منظم چک کنید .
  • آب زیاد بنوشید و در صورت امکان آب قلیایی .
  • غذاهای اسیدی را کاهش دهید .
  • ناهار معمول و عادی را با سالاد سبزیجات جایگزین کنید .
  • نوشیدنی های سبز را به رژیم غذایی تان اضافه کنید .
  • غذاهای فراوری شده را مصرف نکنید و مطلب ده غذایی که هرگز نباید بخورید را مرور کنید .
  •  نوشیدنی های گیاهی مثل چای سبز را جایگزین قهوه و قندها کنید .
  • شرایط عاطفی نیز بر PH خون تاثیر می گذارد . خشم ، ترس ، تنفر و حسادت در بدن ایجاد حالت اسیدی می کنند .

یادآور می شویم کنترل این شرایط به تنظیم اسیدیته بدن کمک می کند و با رعایت این راهکارهاست که از اسیدی شدن بدن جلوگیری خواهیم کرد .

منبع : سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط

قابل توجه کاربران عزیز! با اعلام وزارت ارتباطات هزینه های دانلود در کلیه سایتهای ضیاءالصالحین نیم بهاء محسوب می شوند.