افسردگی عارضه ی نارسایی قلبی را تشدید می كند

تاریخ ارسال:د, 11/16/1396 - 19:56
افسردگی

براساس آخرین پژوهش ها، ابتلا به بیماری افسردگی به دلیل افزایش میزان پروتئین اصلی در بدن كه باعث التهاب می شود، بیماری نارسایی قلبی را تشدید می كند.
در وبلاگی به آدرس اینترنتی www. scienleblog.com آمده است كه در این مطالعات كه بر روی 32 بیمار مبتلا به نارسایی قلبی صورت گرفته، مشخص شد كه در خون 14 بیماری كه افسرده تر از بقیه ی بیماران بودند، میزان این پروتئین 2 برابر بیشتر از سایرین بوده است.
این پروتئین موسوم به «TNF-alpha» یكی از اعضای خانواده ی بزرگ پروتئین های مشهور به «سیكوتین ها» هستند كه وقتی بدن دچار جراحت یا عفونت می شود، بسیج می شوند.
این پروتئین ها اغلب در ناحیه ی تلاششان برای بازسازی و احیای بافت آسیب دیده ی بدن، ایجاد التهاب و تورم می كنند. در افرادی كه مبتلا به نارسایی قلبی هستند این التهاب كار قلب را در پمپاژ كردن خون مشكل تر می كند. بیماری نارسایی قلبی نوعی نارسایی است كه در آن قلب توان پمپاژ كردن خون را به شكل طبیعی و مؤثر از دست می دهد.
به گفته ی محققان در افرادی كه به این بیماری مبتلا هستند، میزان پروتئین نامبرده بیشتر از افراد سالم است. هم چنین مطالعات نشان می دهد كه در بدن افراد مبتلا به افسردگی تولید این سیكوتین حتی بیشتر هم می شود كه البته برای این بیماران مضر و خطرناك است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

قابل توجه کاربران عزیز! با اعلام وزارت ارتباطات هزینه های دانلود در کلیه سایتهای ضیاءالصالحین نیم بهاء محسوب می شوند.