تومور

تاریخ ارسال:ش, 12/12/1396 - 22:44
تومور
استاد ضیایی

تومور انواع مختلفی دارد و گاه آبکی است و گاه از جنس چربی. این تومورها در جاهای مختلف بدن رخ می دهد. تومور گاه مغزی است و گاه بافتی (مثلا در بافت پوست یا عضله) یا غده هایی است از جنس چربی که در بخش لنفاوی (جناغ سینه، کشاله ی ران، زیر بغل و ماهیچه های دست) رخ می دهد که ناشی از چربی بالای بدن یا اضافه وزن زیاد است.
از انواع تومورها، می توان به تومورهای استخوانی نام برد که عبارتند از رشد غیر طبیعی بافت های استخوانی که می تواند به صورت خوش خیم با بدخیم ظاهر شود.
تومورهای استخوانی در هر سنی و در هر استخوانی می تواند پدید آید. تومورهای خوش خیم رشد آرامی داشته و درد ناچیزی تولید می کند و غالبا بر اثر ضربات قبلی به استخوان ایجاد می شود گاه بعضی از افراد سالها به آن مبتلا هستند ولی از وجود آن خبر ندارند ولی تومورهای بدخیم مشکلات بسیاری برای بیماری ایجاد می کند. منشأ اولیه ی تومورهای بدخیم خود استخوان است ولی گاه با سرطان های سایر قسمت های بدن این قسمت از استخوان نیز گرفتار می شود.
سرطان استخوان علائمی دارد که عبارتند از درد و تورم و این درد در ابتدا کم و به تدریج بسیار شدید می شود. برای تشخیص آن عکس برداری به نوع سی تی اسکن یا اسکن استخوان و یا ام ای آر انجام می شود. در جراحی جدید برای درمان آن از شیمی درمانی، رادیو گرافی و جراحی بهره می گیرند.
پرده ی نازک روی هسته ی خرما، گیاه چوبک (شکاعی) و هر صبح و شب به مقدار یک قاشق چایخوری پودر استخودوس برای درمان آن مفید است. همچنین است استفاده از افطیمون.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط

قابل توجه کاربران عزیز! با اعلام وزارت ارتباطات هزینه های دانلود در کلیه سایتهای ضیاءالصالحین نیم بهاء محسوب می شوند.