۵ دشمن پوست را بشناسید!

تاریخ ارسال:د, 12/07/1396 - 09:09
۵ دشمن پوست را بشناسید !

نور خورشید :

۹۰درصد علائم پیری پوست ناشی از اشعه خورشید است . اگر مایلید زیبا پیر شوید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید . از سال های پیش استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب حتی در روزهای ابری و در فصل سرد سال توصیه شده زیرا اشعه UVA از ابر و شیشه نفوذ می کند و از این طریق می تواند در تمام طول سال تاثیر مضر داشته باشد و پوست شما را پیر کند .
نتایج یک مطالعه جدید نشان داده استفاده روزانه از ضد آفتاب SPF 3 حتی پیری پوست ایجاد شده را کاهش می دهد بنابرین همیشه باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد .

 سیگار :

همه می دانند سیگار کشیدن چقدر برای سلامت مضر است اما بسیاری افراد از تاثیر سیگار کشیدن روی پوست آگاه نیستند . مجله سلامتی راستینه به شما اطمینان می دهد که بلافاصله با دیدن پوست فرد ، می توان متوجه شد که آیا او سیگاری هست یا نه ؟
سیگار کشیدن باعث ایجاد اختلال در جریان خون به پوست می شود . قشر سلول های مرده پوست ضخیم تر می شود و به موجب آن صورت خاکستری و رنگ پریده تر به نظر می رسد . همچنین پوست زیر چشم با توجه به کاهش جریان خون تیره تر می شود . سیگار کشیدن نه فقط موجب بروز خطوط واضح چین و چروک در اطراف دهان می شود ، بلکه در قسمت های دیگر صورت نیز چین و چروک ایجاد می شود . با ترک سیگار دیگر پوست شما کلاژن و الاستین خود را از دست نمی دهد و چین و چروک های عمیق تری را تجربه نمی کند . سیگار همچنین ، بیماری های ریه را تشدید می کند .
نکته : سیگار کشیدن یک توقف بزرگ در ذخیره آنتی اکسیدان ها در پوست است و موجب پیری زودرس می شود .

استرس :

استرس نیز عکس العمل خوبی روی پوست ندارد . هنگام استرس میزان هورمون استرس (کورتیزول) در بدن افزایش می یابد و می تواند باعث بروز جوش ، کک و مک و حتی لکه های پوستی شود . علاوه بر این ، سطح کورتیزول مزمن بالا می رود و این عمل پوست را بدتر می کند بنابراین ، رطوبت بیشتری از دست می دهد و به آرامی خشک و مات می شود . پوست همچنین می تواند با سوزش ، التهاب و قرمزی واکنش نشان دهد . علاوه بر این استرس مزمن ( طولانی مدت) پیری پوست را سرعت می بخشد چون بدن با افزایش کورتیزول مواجه است که کلاژن را در پوست از بین می برد . سطح بالای این هورمون روی پوست تاثیر می گذارد و سبب تغییر رنگ و بروز التهاب در آن و درنتیجه از دست دادن زیبایی و طراوت پوست می شود .

کم خوابی :

کمبود خواب نیز موجب افزایش سطح کورتیزول می شود . کمبود خواب باعث کاهش تولید ملاتونین می شود و این هورمون از پوست در بازسازی و تشکیل کلاژن جدید حمایت می کند . ملاتونین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است . سعی کنید خواب کافی داشته باشید و اجازه دهید پوستتان استراحت کند .

آلودگی هوا :

زندگی طولانی مدت در کلان شهرها ، با عوارض ناخوشایندی بر روی جسم و روح ما همراه است که آلودگی صوتی ،ناراحتی تنفسی ، بیماری های قلبی و سردرد های شدید بی دلیل ، تنها بخشی از گرفتاری های آن می باشد .
آلودگی هوا ( در قالب ذرات معلق ) زمینه ی ساخت رادیکال های آزاد و عوامل التهابی را در پوست فراهم می کند . آلودگی هوا با تخریب کلاژن ، تشکیل رنگدانه و تولید سبوم تغییر یافته در ارتباط است . آلودگی هوا در افراد مبتلا به بیماری های پوستی می تواند باعث تشدید بیماری پوستی شود .
اگر مایلید زیبا پیر شوید ، از پوستتان نه تنها در برابر تابش مضر اشعه خورشید ، بلکه در برابر آلودگی هوا ، به ویژه زمانی که در شهری مثل تهران ، کرج یا اصفهان زندگی می کنید ، محافظت کنید .

منبع : سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط

قابل توجه کاربران عزیز! با اعلام وزارت ارتباطات هزینه های دانلود در کلیه سایتهای ضیاءالصالحین نیم بهاء محسوب می شوند.