تب رماتیسمی

تاریخ ارسال:پ, 12/03/1396 - 22:08
تب رماتیسمی
استاد ضیایی

تب گاه ناشی از عامل خارجی و ویروسی است و گاه از عامل داخلی و عفونت نشئت می گیرد. حدود شصت نوع تب وجود دارد که یکی از آنها تب روماتیسمی است. این تب عارضه ای است که بر اثر عدم درمان گلودرد ایجاد می شود. عفونت گلو و لوزه ها بر اثر عدم درمان وارد معده و روده می شود و جذب بدن شده گاه به رماتیسم قلبی و مانند آن می انجامد.
از زمانی که آنتی بیوتیک کشف شده است استفاده از آن در درمان گلودردهای عفونی کاربرد داشته است.
بعضی از اقسام تب رماتیسمی ممکن است به بیماری رماتیسم قلبی منجر شود. در این مورد، به دریچه های قلب آسیب وارد می شود. همچنین ممکن است کلیه های بدن درگیر شود و حتی از کار بیفتد.
علائم و نشانه های تب رماتیسمی عبارتند از درد و تورم در مفاصل بدن. در پزشکی جدید این بیماری را با تجویز مقادیر زیاد آنتی بیوتیک که و سالیسیلات ها صورت می گیرد. گاه مقدار عفونت به گونه ای است که تا دو سال باید از آنتی بیوتیک استفاده کرد.
در بحث داروهای گیاهی می توان از درخت شمشاد که در استان گرگان تولید می شود استفاده کرد. البته این درخت رشد کمی دارد و هر ساله نیم سانت رشد می کند و گاه تا ده متر می رسد و از آن داروی ضد رماتیسم درست می کنند.
مهمترین عامل در از بین بردن تب رماتیسمی تشخیص صحیح و به موقع گلودردهای باکتریایی و درمان آنها می باشد.
می توان از باب پیشگیری و درمان، از شستن دهان و گلو با محلول آب نمک یا آب سرکه استفاده کرد. همچنین است مصرف آب سیب تازه ی درختی یا عسل رقیق شده با آب، آب جوش و یا شیر گاو جوشیده.
---------------------
منبع: ارتباط شیعی

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط

قابل توجه کاربران عزیز! با اعلام وزارت ارتباطات هزینه های دانلود در کلیه سایتهای ضیاءالصالحین نیم بهاء محسوب می شوند.