روغن حیوانی مفید است یا مضر؟

تاریخ ارسال:س, 12/01/1396 - 19:00
روغن حیوانی

جالب است بدانید استفاده از روغن های حیوانی و دنبه که با تبلیغات سو موجب بدبینی مردم به این ماده ارزشمند گردیده در طب سنتی و ایرانی به عنوان یکی از بهترین روغن های موجود تلقی می شود که بر خود لازم می بینیم در این مورد مطالبی را از ائمه هدی علیهم السلام  در رابطه با روغن حیوانی بیان کنیم.

روغن حیوانی از نگاه ائمه هدی علیهم السلام :

پيامبر اکرم صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم در رابطه با استفاده از روغن حیوانی می فرمایند:
هر كس يك لقمه چرب ‏شده به روغن حيوانى بخورد ، به همان اندازه ، بيمارى از تن او فرو مى ‏ريزد . گوشت گاو ، درد است و روغن آن ، شفا و شيرش نيز درمان . هيچ چيز ، همانند روغن گاو ، به بدن درنيامده است.
(منبع: دعائم الإسلام ، جلد 2 ، صفحه 111 ، حديث 365 ، بحار الأنوار ، جلد 66 ، صفحه 77 وص89 ، حديث 7 دانش نامه احاديث پزشكي : 2 / 368(

امام على عليه‏ السلام نیز در این باب می فرمایند:
گوشت گاو ، بيمارى است و شير آن ، شفاست و روغنش درمان است . پيه هم به اندازه خود ، درد را از بدن برون مى ‏برد و مردم به هيچ چيز ، برتر از روغن گاو ، درمان نجسته ‏اند .
)منبع: كنز العمّال ، جلد 10 ، صفحه 86 ، حديث 28472 نقلاً عن ابن السني وأبي نعيم معا في الطبّ دانش نامه احاديث پزشكي : 2 / 368(

امام صادق (ع) در رابطه با مکروه بودن روغن حیوانی برای افراد پیر و بالای 50 سال نیز این چنین می فرمایند:
روغن حیوانی ، چیزی است که همانند آن ، به بدن درنیامده است ؛ امّا من آن را برای پیر ، ناخوشایند می دانم .روغن حیوانی ، چه نیکو خورشی است ؛ امّا من آن را برای پیر ، ناخوشایند می دانم .
مَرد ، هرگاه به پنجاه سالگی رسید ، مباد در حالی که در درون او چیزی از روغن حیوانی است ، شب را به بستر رود.
در پایان باید گفت اگر استفاده از پالم و محصولات تراریخته (تغییر ژنتیکی) در روغن های خوراکی را یک توطئه بزرگ ندانیم حتما یک خطای راهبردی است زیرا سلامتی و جان انسانهایی که از این روغن ها و محصولات استفاده می کنند را به خطر انداخته ایم!
فقط کافی است به ترکیبات این نوع محصولات که با فونت ریز در پشت ظروف این نوع از محصولات درج شده نگاهی بیاندازید تا عمق فاجعه را متوجه شوید.

منبع : سورنانیوز

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط

قابل توجه کاربران عزیز! با اعلام وزارت ارتباطات هزینه های دانلود در کلیه سایتهای ضیاءالصالحین نیم بهاء محسوب می شوند.