بهبود مشکلات بیماران ام اس با روشی جدید

تاریخ ارسال:پ, 11/19/1396 - 16:05
بهبود مشکلات بیماران ام اس با روشی جدید

در جدیدترین تحقیقاتی که در خصوص بیماری ام اس توسط محققان علوم پزشکی دانشگاه کلرادو آمریکا صورت گرفته است، موفق شده اند با استفاده از حرکات ورزشی و حرکات خاص چشم ها مشکلات بیماران دارای ام اس را رفع کنند.
محققان علوم پزشکی در دانشگاه کلرادو در آمریکا اعلام کردند با استفاده از حرکات ورزشی حفظ تعادل و حرکات خاص چشم ها می توان به مبتلایان به بیماری ام اس کمک کرد مشکلات تعادل و خستگی خود را حل کنند.
مشکل تعادل و خستگی در بیماران مبتلا به ام اس بسیار فراگیر است و زمین خوردن و کاهش میزان تحرک در آنها را سبب می شود که در نهایت به کم شدن قدرت کاری آنها و انجام وظایف روزانه می انجامد.
همچنین این بیماران به مشکلات بینایی مبتلا می شوند که در نهایت به حرکات نامتناسب و ایجاد مشکلات تعادل می انجامد.
دکتر جفری هبرت و همکارانش می گویند با مطالعه بر روی ۸۸ بیمار مبتلا به ام اس که قادر بودند یکصد متر بدون کمک راه بروند به نتایج جالبی رسیده اند.این تمرینات شامل حفظ تعادل در سطوح مختلف و هنگام راه رفتن، با یا بدون حرکات سر و چشم باز و بسته بود که به توانمندتر شدن حس بینایی کمک می کند.
محققان می گویند این تمرین ها آینده را برای رفع مشکلات بیماران مبتلا به ام اس بهتر خواهد کرد. بیماری ام اس مختص اعصاب مرکزی بوده ( مغز و نخاع ) و ایجاد لکه های سفید یا پلاک های متعددی در مغز می کند.
پلاک ها گویای سفت شدگی غلافهای سلولهای (میلین ها) عصبی مغز می باشند، که این سفت یا سخت شدگی جلوگیری از انتشار جریان الکتروشیمیایی رشته های عصبی و اختلال در حرکات می شود.
به همین دلیل در نتیجه فرمانی که از مغز صادر می شود به راحتی به اعضاء و ماهیچه ها نمی رسد و کار براحتی انجام نمی شود. مغز فرمانده کل بدن بوده و در جایگاه رفیعی قرار دارد.
شخص باید دقیقا این اندام مهم و حیاتی را بشناسد و حداکثر مراقبت را از این اندام مهم داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط

قابل توجه کاربران عزیز! با اعلام وزارت ارتباطات هزینه های دانلود در کلیه سایتهای ضیاءالصالحین نیم بهاء محسوب می شوند.