درمان انقباض عضلانی در بيماران سكته‌ ای ‬

تاریخ ارسال:چ, 11/11/1396 - 21:01
انقباض عضلانی

پزشكان ایتالیایی دریافته اند می توان اسپاسم عضلانی بعد از سكته مغزی در مچ دست و دست را با استفاده از امواج صوتی درمان كرد. آثار این شیوه درمانی تا دوازده ‪ هفته باقی است.

به گزارش خبرنگار طب ضیاءالصالحین به نقل از پایگاه اینترنتی ‪از امواج صوتی برای شكستن سنگ های كلیوی و بعضی دردهای عضلانی و بیماری های تاندونی استفاده می شود.
در این مطالعه از این امواج موسوم بهshock wave برای درمان كشیدگی غیرعادی عضلانی استفاده شد.
دانشمندان دانشگاه ورونا در ایتالیا نتایج درمان بیست بیمار مبتلا به سكته مغزی كه دچار كشیدگی عضلانی در دستها شده بودند، ابتدا به طور مجازی و یك هفته بعد با استفاده از امواج تحت درمان قرار دادند.
در این شیوه از امواج بسیار كم انرژی تر از امواج مورد نیاز برای شكستن سنگهای كلیوی استفاده شد. بنابراین بیماران نیازی به بیهوشی برای كاهش درد نداشتند.
در مقایسه با درمان های دارونما درمان با استفاده امواج بهبود قابل توجهی در كشیدگی طبیعی عضلات مچ و انگشتان دست پدید آورد.
نتایج این مطالعه كه در نشریه  stroke به چاپ رسید نشان داد بعد از چهار هفته درمان با امواج، كاهش زیادی در كشیدگی عضلانی همه بیماران مشاهده شد. ‪ بعد از دوازده هفته نیمی از بیماران هنوز روبه بهبود بودند.هیچ عارضه جانبی در این بیماران گزارش نشد.
نتایج این مطالعه دورنمای جدیدی را در درمان گرفتگی عضلانی به دنبال سكته مغزی فراروی دانشمندان می گشاید.

منبع : پزشکان بدون مرز

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط

قابل توجه کاربران عزیز! با اعلام وزارت ارتباطات هزینه های دانلود در کلیه سایتهای ضیاءالصالحین نیم بهاء محسوب می شوند.