سرفه کهنه و نو

تاریخ ارسال:س, 10/26/1396 - 02:07
سرفه

1⃣ سرفه همانند سرماخوردگی، ورم چشم، جوش و دمل جزء بیماری های مفید بشمار میایند.

2⃣ سرفه باعث پیشگیری از بیماری های متعدد مانند فلج شامل سکته مغزی، ام اس، میوپاتی و مانند آنها میشود و شاید علت شیوع ام اس و فلج، درمان سرفه باشد.

3⃣ برای سرفه و سرماخوردگی درمانهایی بیان شده است ولی تا جایی که قابل تحمل است نباید درمان شود و اگر طولانی شود یا سرفه قدیمی و کهنه باشد یا از تحمل خارج شود باید درمان شود.

4⃣ درمان سرفه با داروهای اهل بیت علیهم السلام مفید بوده و سبب پیشگیری از فلج هستند در حالیکه درمان طب شیمیایی و جدید نوعا دارای الکل هستند.
 

علت ابتلا به سرفه:

1⃣ اگر خشک باشد به احتمال زیاد بعلت مشکل در قلب است که نباید درمان شود چون با فلج در ارتباط است.

2⃣ اگر همراه با خلط باشد علت آن عفونت ریه است. خلط برای بدن مضر است و سبب بیماری های متعدد مانند ضعف چشم، بدبویی دهان، فراموشی و مرگ میشود که درمان نکردن آن سبب خروج خلطهای مضر میشود.

درمان انواع سرفه :

1⃣ داروی کاشم (انجدان رومی- درمان شاخص سرفه) و شکر نیشکر (سرخ یا قهوه ای) را بمیزان مساوی ترکیب کرده و بدون آب یا عسل و ... بمدت یک الی دو روز بمیزان یک قاشق غذاخوری مصرف کنید.

نکته: کاشم درمان شاخص و پالایش کننده ریه و بهترین داروی سرفه است و شکر سرخ نیز بلغم و خلط را از بین می برد که یکی از علل سرفه نیز بلغم و خلط می باشد.

2⃣ دو لیوان آب روی مقداری رازیانه ریخته و بجوشانند تا یک لیوان باقی بماند، سپس به اندازه یک گندم داروی جامع امام رضا  علیه السلام  را در دهان گذاشته و با آب رازیانه همانند قرص بخورند یا در آب رازیانه حل کرده و مصرف شود.

نکته: بهتر است برای سرفه، میزان عسل در داروی جامع امام رضا علیه السلام نصف میزان داروی معروف بوده و عاقرقرحا نیز به آن اضافه نشده باشد.

3⃣ داروی ترکیبی شافیه حضرت موسی علیه السلام بمیزان یک فندق در شب.

درمان سرفه بعد از سرماخوردگی

دم کرده ختمی جهت رفع خشکی سرفه

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط

قابل توجه کاربران عزیز! با اعلام وزارت ارتباطات هزینه های دانلود در کلیه سایتهای ضیاءالصالحین نیم بهاء محسوب می شوند.