با مسواک زدن به موقع سرطان پستان را نابود کنید!

تاریخ ارسال:د, 10/25/1396 - 11:43
مسواک

لبخند زیبا و دندان‌ هایی سالم تنها برای داشتن اعتماد به نفس و زیبایی نیست و می‌ تواند یک سپر مقاومتی بسیار مفید در مقابل ابتلا به سرطان‌ های مرگبار باشد.
به گزارش دیلی میل، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند التهاب لثه به دلیل رشد و تجمع باکتری‌ های مضر در دهان می‌تواند زمینه ابتلا به سرطان سینه را دربانوان تا سه برابر افزایش دهد.
مطالعه‌های جدید نشان داده است، باکتری‌ های مسبب التهاب در دهان به وسیله لثه وارد جریان خون و در ادامه مسیر وارد بافت سینه در بانوان و بروز سرطان می‌شوند.
بیماری لثه شدید (پریودنتیت) می‌تواند استخوان‌ های فک را تحت تاثیر قرار دهد و دندان‌ها را از بین ببرد.
کارشناسان دانشگاه سانتا ماریا در کشور برزیل این نتیجه‌ ها را با پژوهش برروی بیش از ۲۰۱ زن در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به دست آورده اند.
پژوهش‌ها نشان داده است زنانی که دچار مشکل عفونت و التهاب لثه بوده اند با درصد بالایی به سرطان سینه دچار شده اند.
باتوجه به شناسایی دیرهنگام سرطان سینه در بانوان در بیشتر موارد درکشور‌های مختلف دنیا، میزان مرگ و میر این بیماری نرخ بالایی دارد و امید به زندگی به ویژه اگر سرطان در استیج (مرتبه) چهار شناسایی شود، بسیار کم است.
کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند نظارت دقیقی بر مراقبت و حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان خود داشته باشند، هرگونه التهاب یا تورم در لثه‌ ها را جدی بگیرند و از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.
نتیجه این پژوهش در مجله دندانپزشکی عمومی و اپیدمیولوژی دهان (the journal of Community Dentistry and Oral Epidemiology) منتشر شده است.

منبع: تهران کنسر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط

قابل توجه کاربران عزیز! با اعلام وزارت ارتباطات هزینه های دانلود در کلیه سایتهای ضیاءالصالحین نیم بهاء محسوب می شوند.