تجربه سم زدایی بدن در زمستان

تاریخ ارسال:د, 10/04/1396 - 03:43
چغندر

فصل سرما و زمستان از راه رسید و خوراکی های این فصل لذت دورهمی های شبانه را دو چندان می کند شاید یک کاسه یک بار مصرف لبوی داغ یا یک لیوان دمنوش غلیظ علاوه بر شادابی روح سم زدای جسم سرمازده ما باشد.

چغندر پخته یا همان لبوی داغ

سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند بوده و بخاطر رنگ بنفش بسیار تیره منبع عظیمی از پتاسیم و فیبر محسوب می شود. از نظر محققان، منابع غنی از نیترات همچون چغندر، می توانند تولید اکسید نیترات و جریان خون به عضلات را بهبود بخشند و نیز جهت جلوگیری از خستگی و درد در بدن می توانند بسیار موثر باشند. حتی اگر شما ورزش نمی کنید و یا کمتر به باشگاه می روید ویا اینکه تحرک زیادی ندارید، چغندر می تواند آثار مفیدی روی سلامتی اعصاب، کلیه، کبد و عملکرد پانکراس شما داشته باشد. بخاط اینکه سرشار از ویتامین ث، فولات و منیزیم است.

کلم بروکلی

کلم بروکلی

یک کاسه جوانه کلم بروکلی بیش از یک پرتقال، ویتامین ث جهت پیشگیری و مبارزه با سرماخوردگی دارد و از طرفی سرشار از آهن، ویتامین کا و کلسیم بوده ونیز ایندول-۳-کاربینول موجود در کلم موجب سم زدایی از کبد می شود.

زردچوبه

زردچوبه

ادویه مورد علاقه کبد است و تمامی آنزیم های لازم را برای سم زدایی از کبد را فراهم می کند.

کلم پیچ

کلم پیچ

کلم پیچ ضد سرطان و دارای ترکیبات آنتی اکسیدان است که در پاکسازی بدن نقش مهمی را ایفا می کند. علاوه بر این آثار مخرب ناشی از استعمال دخانیات و یا آلودگی های نشأت گرفته از  دخانیات(دودهایی که از مصرف سایر افراد وارد بدن انسان می شود) را از بین می برد.

زنجبیل

زنجبیل

برای سیستم گوارشی یک ادویه مقوی محسوب می شود. و ترکیبات و ساختار زنجبیل به گونه ای است که در گردش خون بهتر در بدن کمک شایانی می کند. ضدالتهاب بوده و برای زخم معده مفید است. دارای آنتی اکسیدان است و بهترین گیاهی که باعث پاکسازی سیستم گوارشی از سموم می شود.

عسل

عسل

مخلوط عسل و آب ولرم برای دفع مواد زائد از بدن یکی از بهترین مایعات طبیعی است. در واقع عمل دفع این مواد زائد به سم زدایی بدن منجر شده و کولون را پاکسازی و عملکرد آن را بهبود می بخشد. علاوه بر این، افزودن مقدار کمی آب لیموترش به این شربت باعث افزایش میزان ادرار شده و سلامت دستگاه ادراری را افزایش می دهد.

کران بری

کران بری

بین میوه ها یکی از بیشترین میزان آنتی اکسیدان را در اختیار دارد حتی بیشتر از چغندر، بلوبری و توت فرنگی. به همین سبب آنها کاهش دهنده تکرر ادرار ناشی از التهاب های عفونی هستند. کران بری همچنین می تواند با باکتری های مضر مبارزه کزده و التهابات و میزان اسیدیته بدن را نیز کاهش دهد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط

قابل توجه کاربران عزیز! با اعلام وزارت ارتباطات هزینه های دانلود در کلیه سایتهای ضیاءالصالحین نیم بهاء محسوب می شوند.