کشف هولناک دو مورد از گروههای خونی جدید در کشور ژاپن

تاریخ ارسال:س, 12/01/1396 - 18:36
کشف هولناک دو مورد از گروههای خونی جدید در کشور ژاپن

به گزارش خبرنگار طب ضیاءالصالحین به نقل از انستیتو خون کشور فرانسه «French Institute of blood transfusion» موضوع خونی جدید محصول جهش ژنتیکی بعضی از افرادی است که در حادثه انفجار اتمی فوکوشیما در معرض تشعشعات اتمی قرار گرفته اند.
گروههای خونی جدید که به تازگی کشف شده مانند گروههای خونی معمول و شناخته شده کد و نوع استانداردی ندارد به همین علت جونیور و لانگریز نامیده شده اند.
این گروههای خونی جدید تازه کشف شده در برخی از افراد مشاهده شده که می تواند در همه جهان گسترش یابند.
این موضوع موروثی است و مثلا اگر گروه پدر یا مادر از نوع جونیور باشد در نتیجه فرزند آنها نیز ممکن است با نوع ناشناخته ای از گروه خونی متولد شود.
به طور کلی ظهور این گروههای خونی باعث نگرانی و آشفتگی دانشمندان شده است زیرا اگر این نوع از گروههای خونی جدید گسترش یابد و گروه خونی مردم بیشتری تحت جهش ژنی قرار بگیرد مشکلات خیلی جدی در انتقال خون در زمان عمل های جراحی پیش خواهد آمد و باعث مرگ حتمی مسدوم خواهد شد.
این فاجعه زمانی بیشتر خودش را نشان می دهد که بلایای طبیعی بزرگ پیش بیاید.
شایان ذکر است که کشف گونه ای نادر از گروههای خونی امری بسیار نادر و پیچیده است به همین علت کشف این دوگونه به صورت همزمان بسیار واقعه مهمی به شمار می آِید.
طبق تخمین دانشمندان ژاپنی بیش از 50 هزار ژاپنی از گروه خونی جونیوز برخوردار هستند که مشکلات عدیده پیش خواهند آورد که از آن جمله به مشکلات انتقال خونی و ناسازگاری خونی جنین و مادر می توان اشاره کرد.
البته این کشف محاسن زیادی هم دارد که اگر بتوان آنها را به طور دقیق از نظر ماهیت و رفتار مورد شناسایی قرار داد می توان جان انسان های بیشماری را نجات داد.
خبری های بیشتر در روزههای آتی در صورت کسب اطلاعات بیشتر در سورنا نیوز منتشر خواهد شد.

منبع : سورنانیوز

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط

قابل توجه کاربران عزیز! با اعلام وزارت ارتباطات هزینه های دانلود در کلیه سایتهای ضیاءالصالحین نیم بهاء محسوب می شوند.