آناتومی اسلامی از منظر امام صادق علیه السلام

تاریخ ارسال:پ, 10/28/1396 - 18:09
 آناتومی اسلامی از منظر امام صادق علیه السلام

◄ تشکیل جنین در رحم :

♠ نخست می پردازیم به چیزی که جنین در شکم - در حالی که در سه تاریکی ، -تاریکی شکم ، رحم ، و بچه دان ،پوشانده شده است - به وسیله آن پرورانده می شود؛ آنجا که هیچ راهی برای به دست آوردن غذایی ، یا دور کردن اذیتی ، یا جلب منفعتی و یا دفع ضرری از خود را ندارد.
پس مقداری از خون حیض به سوی او جاری می شود و غذای او می گردد ، همچنان که آب غذای گیاه .

تولد و مراحل بعدی رشد :

♠ خون حیض ، خوراک جنین است تا روزی که خلقتش کامل شود و بدنش محکم گردد و پوستش برای هم جواری با هوا قوت یابد و چشمانش برخورد با نور را تاب آورد.
در این هنگام ، درد زادن مادرش را فرا می گیرد و جنین را به شدت بیرون می راند ، و او متولد می شود.
پس خونی که در رحم خوراک جنین بوده ، به جانب سینه های مادر جاری می گردد و مزه و رنگش دگرگون می شود و به صورت غذایی متفاوت - که برای نوزاد از خون حیض مناسب تر و سازگارتر است - در می آید و وقتی نوزاد به آن نیازمند است ، او را کفایت می کند.

♠ نوزاد لحظه ای پس از تولد ، در جستجوی غذا ، زبان را دور لبان خود می گرداند و لب ها را تکان می دهد و بدین ترتیب با سینه های مادرش روبه رو می گردد که هم چون دو ظرف کوچک آب ، برای رفع نیاز او ، اویخته شده اند.
از آن پس ، خوراک او شیر است تا وقتی هنوز بدنش تر و تازه ، روده هایش نازک و اعضایش نرم و لطیف اند.

♠ آنگاه چون به راه افتاد و نیازمند غذایی دارای سختی و قوت شد تا با آن بدن خود را محکم و نیرومند سازد ، دندان های آسیا و دیگر دندان ها می رویند تا به وسیله آنها غذا را بجود و نرم کند و به آسانی فرو ببرد.

♠ و چون به حد بلوغ رسد ، اگر نر باشد ، در صورتش مو بروید که علامت نرینه بودن و مایه عزت مرد است که از بچگی بیرون آمده و به زنان شباهت ندارد.
و اگر ماده باشد ، صورتش از مو پاکیزه می ماند تا زیبایی و طراوتش از بین نرود و سبب میل مردان به کاری که دوام و بقای نسل بسته به آن است ، می گردد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط

قابل توجه کاربران عزیز! با اعلام وزارت ارتباطات هزینه های دانلود در کلیه سایتهای ضیاءالصالحین نیم بهاء محسوب می شوند.