داروی USTEKINUMAB برای درمان پسوریازیس نوجوانان تایید شد

تاریخ ارسال:ش, 09/11/1396 - 01:29
درمان پسوریازیس نوجوانان

به گزارش خبرنگار گروه طب ضیاءالصالحین به نقل از دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا، سازمان غذا و داروی آمریکا داروی جدیدی را برای درمان ضایعات پسوریازیس در بیماران نوجوان تایید کرده است. عوارض جانبی این دارو در تحقیقات بالینی مشابه با تاثیرات جانبی به دست آمده در افراد بزرگسال مبتلا به این ضایعات بوده است. بر اساس یافته های بالینی این دارو تا حد زیادی به رفع ضایعات پسوریازیس در این گروه سنی کمک کرده است.
سازمان غذا و داروی آمریکا داروی ustekinumab را برای درمان بیماران 12 سال و بالای 12 سال مبتلا به پلاک های پسوریازیس متوسط تا شدید که گزینه مناسبی برای فوتوتراپی و یا درمان سیستمیک می باشند تایید کرد.
مهار کننده اینترلوکین 23/12 در سال 2009 برای درمان افراد بالغ تایید شد که به پلاک پسوریازیس متوسط تا شدید دچار بودند.
تاییدیه داروی ustekinumab در نوجوانان بر اساس تحقیقات فاز سه انجام گرفت. نتایج نشان داد در حداقل دو سوم بیماران 12 تا 17 سال که با ustekinumab تحت درمان بودند، در هفته دوزادهم ضایعات پسوریازیس برطرف شده یا بقایای اندکی از آن به جای مانده است. پروفایل بی خطر بودن این دارو شبیه یافته های به دست آمده از افراد بالغ مبتلا به پلاک پسوریازیس بوده است. این دارو در هفته صفر تا چهارم درمان به صورت زیر جلدی و پس از آن هر دوازده هفته یک بار به همان صورت استفاده می شد.
بنا بر گفته های کمپانی تولید کننده تقریبا یک سوم افرادی که به پلاک پسوریازیس مبتلا می شوند زیر 20 سال هستند.
علائم ظاهری پسوریازیس شدید است بنابراین ضروری است که بیماران جوان انتخاب های درمانی داشته باشند تا بتوان پلاک های پسوریازیس کاهش داد. یافته های این تحقیق آن هم زمانی که انتخاب های درمانی کمی برای نوجوانانی که به ضایعات پسوریازیس مبتلا هستند وجود دارد، بسیار دلگرم کننده می باشد.
Ustekinumab در آمریکا هم چنین برای درمان افراد بالغ که به پسوریازیس آرتریت فعال مبتلا بوده هم جنین مبتلایان به بیماری کرون به شدت فعال که به سایر گزینه های درمانی پاسخ نمی دهد و هم چنین بیمارانی که به سایر درمان ها مقاوم شده اند مناسب می باشد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط

قابل توجه کاربران عزیز! با اعلام وزارت ارتباطات هزینه های دانلود در کلیه سایتهای ضیاءالصالحین نیم بهاء محسوب می شوند.