تایید واکسن جدید زونا در کانادا

تاریخ ارسال:ج, 09/10/1396 - 21:58

به گزارش خبرنگار گروه طب ضیاءالصالحین به نقل از دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا، واکسن نوترکیب جدید علیه بیماری زونا در کانادا تایید شده است. واکسن زونا اثربخشی طولانی مدتی را در افراد بالای 50 سال به دنبال دارد. واکسن زونا در کشورهای دیگری نظیر آمریکا و ژاپن در دست بررسی می باشد. این واکسن ترکیبی از یک آنتی ژن و سیستم کمکی می باشد که پاسخ های ایمنی طولانی اثر و قوی را تولید می کند.
واکسن نوترکیب زوستر به نام GlaxoSmithKline در کانادا در افراد 50 سال به بالا مورد تایید قرار گرفت
کمپانی تولید کننده طی اخباری توضیح داد این واکسن ترکیبی از یک آنتی ژن به نام گلیکوپروتیئن E و یک سیستم کمکی می باشد که پاسخ های ایمنی طولانی اثر و قوی را تولید می کند و به بهبود افت ایمنی در افراد میانسال کمک می کند.
واکسن زونا در دو دوز و به صورت ماهیچه ای در بازه دو تا شش ماه دریافت می شود. این واکسن تنها واکسنی است که اثربخشی بیش از 90 درصد را در افراد بالغ 50 سال به بالا همراه داشته است.
کانادا اولین کشوری است که واکسن زونا را تایید کرده است. واکسن زونا در کشور آمریکا در دست بررسی می باشد. اتحادیه اروپا، استرالیا و ژاپن نیز در حال ارزیابی این واکسن می باشند.
تایید واکسن زونا در کانادا بر اساس فاز سوم تحقیقات بالینی انجام شد که اثربخشی، بی خطر بودن و ایمونوژنیسیتی آن را در بیش از 37000 نفر ارزیابی می کرد. در این آنالیزها واکسن زونا اثربخشی خود را علیه ویروس هرپس زوستر در افراد پنجاه سال به بالا با نرخ بیش از 90 درصد نشان داد و این اثربخشی در طول دوره چهار سال پیگیری هم چنان پایدار بود.
شایع ترین عوارض جانبی گزارش شده از واکسن زونا در کارآزمایی های بالینی عبارت بود از درد، قرمزی و تورم در محل تزریق. اغلب واکنش ها موقتی بوده و شدت خفیف تا متوسطی داشته است و کمتر از 3 روز ادامه داشته است.
یکی از بزرگ ترین چالش ها در تحقیقات مربوط به واکسن ایجاد واکسن هایی است که در افراد بالغ که بیشتر در خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند زونا قرار دارند موثر باشد. زونا از جمله بیماری هایی است که با افزایش سن و افت عملکرد سیستم ایمنی انسان ایجاد می شود.
بر اساس گزارش کمپانی تولید کننده، بیماری زونا سالانه در کانادا حدود 130000 نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. نرخ شیوع این بیماری در آمریکای شمالی، اروپا و مناطق آسیا - اقیانوس آرام مشابه می باشد. افراد بالغ و آن هایی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر در خطر ابتلا به زونا هستند. بیش از 90 درصد افراد بالای 50 سال به ویروس واریسلا - زوستر آلوده می شوند و یک نفر از هر سه نفر در طول زندگی خود به زونا مبتلا خواهند شد. این ریسک در بین افراد 85 سال به بالا یک نفر از هر دو نفر می باشد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط

قابل توجه کاربران عزیز! با اعلام وزارت ارتباطات هزینه های دانلود در کلیه سایتهای ضیاءالصالحین نیم بهاء محسوب می شوند.